Huishoudelijk reglement

Goede afspraken maken goede vrienden. 

  • Dierenwelzijn (in de brede zin van het woord), hygiëne en veiligheid staan voorop bij Pawsitivity.
  • Alle prijzen zijn “vanaf” prijzen.
  • Bij het maken van een nieuwe afspraak zal er een voorschot aangerekend worden van 50% van het te betalen bedrag van de nieuwe afspraak. Een voorschot wordt onder geen geval terugbetaald. Je kan je voorschot binnen 6 maanden gebruiken indien je minimaal 48h op voorhand je afspraak annuleert. Het voorschot dient meteen afgerekend te worden bij het maken van een nieuwe afspraak. Wanneer er geen voorschot is ontvangen binnen de 70h na het maken van de afspraak, vervalt je afspraak. Pawsitivity heeft recht te vragen naar een betalingsbewijs om de gemaakte afspraak te bevestigen.
  • Kan u uw gemaakte afspraak niet nakomen? Gelieve deze 48h op voorhand TELEFONISCH te annuleren of te wijzigen. Bij laattijdig verwittigen of no-show wordt het voorschot behouden. Bij ziekte of noodgeval wordt het voorschot behouden en kan je  binnen 6 maanden een nieuwe afspraak maken. Bij te laat komen vervalt je afspraak automatisch binnen 15 minuten.
  • Wij vragen onmiddellijk af te rekenen, er worden geen krediet toegestaan, er is immers keuze uit cash of een bancontact betaling.
  • In het salon wordt enkel op afspraak gewerkt. Zo kan er op een zeer individuele en holistische manier ( wat wij hoog in het vaandel dragen) gewerkt worden.
  • Vachten worden behandeld naar de rasstandaard, rekening houdend met de vachtconditie, leeftijd, vachttype en emotionele welbevinden van je dier. 
  • Honden komen knoop & klitvrij en droog naar het salon. Knopen & klitten verwijderen is een zeer pijnlijke behandeling, om die redenen is het zaak aan u als verzorger er voor te zorgen dat je hond knoop & klitvrij naar het salon komt. Natte vachten zijn zeer  moeilijk te behandelen.
  • Om deze reden zal er ook een toeslag gerekend worden voor honden met veel knoop & klit in hun vacht.
  • Als er problemen gekend zijn aangaande huid/vacht/gedrag en bepaalde allergieën horen wij dit graag op voorhand.
  • Honden worden aangelijnd naar het salon gebracht.
  • Houd je aan de gemaakte afspraak : op het afgesproken tijdstip is perfect!
  • Honden dienen op regelmatige tijdstippen (kleine 4x/jaar) ontwormd te worden. Als er wormen geconstateerd worden bij uw dier, dan wordt u door ons gecontacteerd om uw dier onmiddellijk weer op te halen, dit is zeer besmettelijk voor mens en dier. Deze besmetting hoort niet thuis in het salon, noch bij u thuis. Zoals u begrijpt willen wij onze klanten hier niet mee belasten. Bij het ophalen van uw dier wordt u vriendelijk gevraagd een nieuwe afspraak te maken en contact op te nemen met uw dierenarts, om voor uw dier het nodige te doen. De extra werken en producten (om alles te ontsmetten) die dit met zich meebrengt worden door de klant gedragen.
  • Behandel uw hond ook steeds tegen : vlooien, teken, luizen… Dit brengt voor de trimmer extra werk en aangepaste producten (voor uw dier) met zich mee, dit zal doorgerekend worden aan de klant, uw dier zal bij het zien van dit ongedierte niet drooggeblazen worden mits een grote verspreiding van het ongedierte te vermijden. Tevens is het aan u als verzorgen, uw dier te behandelen tegen dit ongedierte. Neem hiervoor steeds contact op met de behandelende dierenarts om te bekijken wat er best past bij je dier als behandeling hiervoor. 
  • Heeft uw hond een operatie ondergaan net voor (2w) deze naar het salon diende te komen, hebben wij graag een attest van uw dierenarts dat uw hond deze afspraak mag nakomen. 

WIJ MAAKTEN DEZE HUISREGELS OP, NIET OM HET U ALS VERZORGER MOEILIJK TE MAKEN, MAAR ENKEL OMDAT WIJ MET UW DIER BEGAAN ZIJN, OM EEN VLOT VERLOOP BINNEN PAWSITIVITY TE BLIJVEN GEVEN EN DE KWALITEIT DIE U VAN ONS GEWOON BENT TE GARANDEREN. WIJ DANKEN U VOOR UW BEGRIP EN HET VERTROUWEN DAT U IN ONS SCHENKT! 

ALS DE NEUZEN IN DEZELFDE RICHTING STAAN DAN IS THE SKY THE LIMIT